Coronavirus - Informatie voor onze reizigers

Coronavirus - Informatie voor onze reizigers

Coronavirus - Informatie voor onze reizigers

Beste klant,
Beste reiziger,

Onze kantoren zijn terug gedeeltelijk geopend! Dit op maandagdinsdagwoensdag en vrijdag, telkens van 10u00 tot 17u00.

Wij blijven op deze dagen ook telefonisch bereikbaar – 015/690 500,  tussen 10u00 en 17u00 en eveneens via mail: info@hetreishuis.be.

Gelieve geen persoonlijk mailadres van onze medewerkers te gebruiken, daar niet iedereen op dit ogenblik aan het werk is en wij alles willen centraliseren om u beter en sneller van dienst te kunnen zijn.

Elke update vermelden wij onmiddellijk hier op de website.

Hieronder vindt u alvast antwoorden op uw meest dringende vragen.

Blijf gezond!

Team Het Reishuis

 

Ik heb een mail ontvangen in verband met de terugbetaling van mijn tegoedbon, hoe doe ik dit?

Door HIER te klikken, kan u gemakkelijk een formulier invullen met de nodige gegevens voor de aanvraag van uw terugbetaling. Zodra wij deze hebben ontvangen, gaan wij zo spoedig mogelijk aan de slag om uw reis terug te vorderen. Gelieve hierbij wel rekening te houden dat wij als reisorganisator bij ministrieel besluit hier zes maanden de tijd voor hebben om dit bedrag effectief terug te storten. Wij doen er alles aan om dit sneller te laten verlopen, maar door de grote administratieve bagage dat dit met zich meebrengt, hopen wij ook dat jullie verstaan dat dit niet zo evident is. Daarvoor alvast bedankt voor uw begrip.

 

Ik heb een vakantie geboekt met vertrekdatum in het najaar; gaat mijn reis door?

Per bestemming en per vertrekdatum wordt in de komende periode bekeken of vluchten kunnen doorgaan. Landen waarvan het reisadvies is aangepast of die een positief reisadvies hebben, gaan in principe gewoon door. Wanneer er in uw vakantie onverhoopt iets wijzigt ten opzichte van de oorspronkelijk geboekte reis, informeren wij u hier schriftelijk over. Van zodra er een beslissing is genomen, ontvangt u van ons onmiddellijk een email; het is dus niet nodig om hierover contact met ons op te nemen. Indien u niets van ons verneemt, gaat u reis gewoon door zoals gepland.

 

Wat betekend het voor mij als mijn vakantie niet doorgaat?

Wij annuleren uw vakantie, vlucht of cruise maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons heeft betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. U hoeft niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie u kiest; u kunt hier rustig de tijd voor nemen. U kunt daarna zelf uw nieuwe vakantie of vlucht uitkiezen en boeken bij ons. U kunt kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we u de meerkosten in rekening. Wanneer de reissom van de nieuwe reis lager uitvalt, blijft het restbedrag op uw voucher staan. U kunt dit gebruiken voor een volgende reis. Wanneer er minder dan 10% aan tegoed overblijft, wordt dit bedrag van de voucher aan u terugbetaald.

 

Tot wanneer is het tegoed van mijn geannuleerde reis via de Corendon coronavoucher geldig?

Met het tegoed van uw geannuleerde reis kunt u tot uiterlijk één (1) jaar na uitgifte van de voucher een nieuwe boeking maken. Daarna kan u aanspraak maken op een terugbetaling van uw reis. Hiervoor hoeft u enkel en alleen een online formulier in te vullen waar u ons de nodige gegevens bezorgt zodat wij u zo spoedig mogelijk uw geld kunnen terugvorderen. Via deze link kan u het formulier raadplegen.

 

Wanneer spreken we van een negatief reisadvies?

Er is sprake van een negatief reisadvies wanneer FOD Buitenlandse Zaken code rood afgeeft voor een specifieke plaats of regio binnen een specifieke periode.

De constatering van coronabesmettingen resulteert niet automatisch in een negatief reisadvies. De overheid bekijkt per bestemming of het afreizen ernaar toe moet worden afgeraden om de kans op verdere besmetting te voorkomen.

Elke situatie is anders. Een negatief reisadvies kan slechts voor een (deel) van een stad of regio worden afgegeven. Ook is een reisadvies altijd maar van kracht voor een door de overheid vastgestelde periode.

Voor het actuele reisadvies kan u steeds terecht op de website van Buitenlandse Zaken.

 

Hoe zit het dan met verzekeringen en het Coronavirus?

Hebt u via ons een verzekering geboekt dan bent u verzekerd bij Protections Travel Insurance. De situatie met betrekking tot het coronavirus is geen geldige reden om te annuleren conform de voorwaarden van deze verzekering.

Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar hun bijzondere voorwaarden.

 

Ik wil mijn vakantie annuleren

Uiteraard kan u steeds uw reis annuleren. De administratiekost van het Reishuis bedraagt uitzonderlijk slechts 15 euro per persoon, ongeacht de datum van boeking of annulatie. Maar opgelet deze kost wordt vermeerderd met de annulatiekost van Corendon, hier is het bedrag van de annulatiekost afhankelijk van de datum van boeking. Zie de bijzondere voorwaarden van Corendon.

 

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt vanaf 03/03/20

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt vanaf 01/01/20 tot 02/03/20

Bijzondere voorwaarden Corendon, voor boekingen gemaakt tot en met 31/12/19

Een vraag voor ons?